Vasaloppssöndag

Idag är det Vasaloppet. Jag älskar Vasaloppet! Men inte för att jag är så intresserad av själva loppet och vem som vinner, utan för att det är så himla mysigt! Att sitta här i soffan med en kaffekopp och bara slökolla, kanske pyssla med lite annat under tiden och höra Vasaloppssnacket i bakgrunden. Jag och Äpplet åt frukost i vardagsrummet när täten passerade Evertsberg och spurtpriset, myyys! Det är lite samma känsla som när det är längdskidor eller alpint på teve, jag är inte intresserad av själva sporten, men ljudet från kommentatorerna och det där ständiga pinglandet från publiken ni vet, det får mig att känna mig trygg och lugn. Kanske beror allt det här på att de ljuden ofta fanns när jag var liten? Kom att tänka på det nu…

Äpplet sov oroligt även inatt, och jag undrar om hon inte hade lite feberfrossa igår kväll för hon låg och liksom skakade till och från. Jag lade på henne lite av täcket för en gångs skull, hon sparkar annars av sig täcket mycket bestämt om vi försöker lägga på henne det. Men nu lät hon det vara och strax efter det slutade hon skaka, och när jag tog febern hade hon 38,5. Supp och amning, sedan somnade hon… Efter lite kamp vid femtiden och jag tänkte att fasiken jag vägrar gå upp kl fem en söndag så sov vi vidare till halv nio = väl godkänt.

Kommentera

