Happy happy

Äpplet är hostig och snorig fortfarande, och är på sitt absolut ocharmigaste humör. Ingenting duger mer än fem minuter max, upp i famnen, ner på golvet, upp i famnen, ner på golvet, och gnäll gnäll gnäll hela tiden. Sover inte pga vaknar av sin egen hosta och nästäppa, äter inte pga vet inte varför men kanske för att hon inte känner någon smak eller bara har noll matlust. Ammar inte så mycket heller, så jag undrar var ungen egentligen får sin energi ifrån, för hon är ju vaken mest jämt tycker jag, och härjar runt och flyttar runt alla grejer över hela lägenheten. Alldeles nyss ramlade hon och slog i pannan i den stora träkistan vi har som soffbord lite tillfälligt för att hon inte skulle skada sig på vårt vanliga, och så ramlar hon in i det här istället…

Det är hemskt påfrestande att vara den som är hemma just nu. Jag tar fortfarande huvudansvaret på nätterna, och imorse var jag ju dessutom uppe kl 6 för att jag skulle iväg på intervjun. Så jag sover sådär, och kan som vanligt inte sova om dagarna heller. Måltiderna är jättejobbiga eftersom hon inte äter, knappt ens majsbågar som vanligtvis går att muta med. Och så fort jag sätter ner henne på golvet gråter hon, och så fort jag tar upp henne i famnen ska hon ner… Det hade varit helt ok om hon ville sitta i famnen och tröstas och mysa hela dagen, men nu är det bara jobbigt. Jag känner hur mitt tålamod är i botten, och räknar ner timmarna tills J kliver innanför dörren och kan hjälpa till. Önskar att hon kunde få slippa den elaka hostan hon dras med, som ibland låter så illa att vi tror att hon kräks. Gör ont i hela mig när hon hostar sådär. Snuttan.

4 reaktioner på ”Happy happy

  1. Usch, vad jobbigt för er båda! Det är säkert hostan som gör att hon inte kommer till ro och inte riktigt vet vad hon vill. Hoppas det går över fort!

  2. Låter verkligen tufft 😦 Man vet ju själv hur kinkig man kan bli vid sjukdom och är man liten och inte riktigt kan förmedla sina känslor så lär det inte vara lättare. Hoppas det snart går över!

  3. Tack hörni! Det värmer så att ni tänker på mig 🙂 Idag verkar det faktiskt som att hon inte hostar slem, det är ju alltid något.

Kommentera

