Positivt

Mitt i alla barnbaciller som vägrar släppa taget, har vi haft en riktigt fin helg. Vi har hunnit prata massa bröllop, J har fått göra knäckebröd och müsli och nu har han en chili som kokar som vi ska äta till söndagsmiddag. Det har varit fint väder och vi har druckit termoskaffe utomhus och beundrat världens vackraste barn under tiden. Vi har kollat melodifestivalen och båda varit nöjda med resultatet för kanske första gången någonsin. Vi har tagit långpromenad i det där fina vädret till Beckomberga, och fantiserat hur det var på den tiden då det var mentalsjukhus där.

Igår stod jag och Äpplet i hallen och dansade till en fin Elin Sigvardsson-låt, och så kom J och dansade med oss, och jag började gråta när jag tänkte på hur lycklig jag är egentligen. När vardagen blir sådär vardagstrist, vi bråkar om småsaker och sjukdomsperioderna avlöser varandra, glömmer jag bort det.

Kommentera

