Måndag

Måndagar när man är föräldraledig är som vilken annan dag som helst tycker jag. Även som skiftarbetande vårdpersonal känner jag så, helt tvärtemot när jag jobbade som resesäljare då måndagar var de absolut värsta dagarna.

Den här måndagen bjuder på sol, och vi har ännu inte tagit ett steg utanför dörren, men vi är på gång. Äpplet råkade somna när vi lunchammade så jag lät henne sova vidare i sängen. Nu sitter jag och njuter av att dricka kaffe ensam, och har råångest inför det här frisyrochsminktjafset inför bröllopet. Har fixat en tid hos en salong, men nu råkade jag gå in på eniro.se och såg att de inte hade ett enda omdöme från kunder! Ohoh! Nej, det behöver ju verkligen inte betyda något alls, men jag blir så nojjig när den salongen jag hade tänkt hade i snitt 4,5 av 5 i betyg. Jag förstår att ni börjar bli måttligt trötta på mitt frisyrtjat, jag ska försöka ta mig i kragen och lösa det här snart, jag lovar!

Apropå mitt glasögoninlägg nedan, det blir nog par nummer två, har gått och känt in dem nu ett tag och jag gillar dem massa. Gillar att bågarna är lite transparenta och inte ”i vägen” för synen som de svarta är, och som mina gamla är. Min plan är att använda glasögon betydligt mer än vad jag gör nu, därför är det extra viktigt att det blir bra den här gången. Jag har använt linser på tok för mycket sista tiden, och min optiker skällde lite på mig för det, hoppsan hoppsan…

Och vet ni! Jag har sålt min första grej på blocket! Sålde två paket barnkläder till en blivande mamma igår, kändes ju urbra i hela kroppen, och så tjänade jag 500 pix till hushållet också. Det känns ju skönt, jag vill göra som Maria Montazami och köpa något fint till familjen nu för mina egna pengar. Haha. Undrar om J och Äpplet blir lika glada för en ansiktsbehandling åt mig som jag blir?

Nej, nu ger jag mig, ska sluta svamla och ringa en salong till.

Kommentera

