Den där träningen

För en vecka sedan bloggade Esmes mamma om den berömda plankan, att nu jäklar skulle mammamagen bort med hjälp av spikrak planka 1 minut gånger tre varje dag. Jag kände mig galet peppad den dagen och gjorde duktigt plankan på eftermiddagen, men sedan glömdes den bort som vanligt… Men igår körde jag den igen, plus yogan på kvällen såklart, och idag känns magen fortfarande alldeles trött och jag har träningsvärk! Sköööönt! Yogan gick urbra igår, kände mig stark och gjorde solhälsningen mycket energiskt, och kämpade på med plogen på slutet fastän jag är lite rädd för att bryta nacken i den. Idag har jag tagit upp lillasyster Cs träningsprogram på skärmen och tänkte komplettera med lite coreövningar. Tänkte köra lite träning nu innan lunch och hoppas att jag kommer ihåg att göra det även imorgon. Det är det att jag inte lyckas få rutin på det som gör att jag ”glömmer” att träna… Jag ska verkligen försöka den här gången! Är så trött på mammamagen som ingen annan än jag ser, eftersom jag ändå är rätt bra på att lyckas hålla inne den, men jag vill slippa det, och slippa det där eviga putet…

Nä, träning var det!

4 reaktioner på ”Den där träningen

    • Tack, jag vet! Känner mig duktig som bara den idag!

      Men varannan är bättre än var tredje, eller inte alls, försöker jag tänka! Åtminstone när jag är på mitt positiva humör!

  1. Jag kommer ju aldrig igång med nån jävla träning, men en planka några gånger om dagen, det ska jag klara av! Om inte annat så kan juag planka medan Elly leker.

    • Haha nån jävla träning?! Hihi… Ja, men en planka borde man ju rimligtvis hinna med, så tänker jag med! Äpplet älskar när jag tränar, då klättrar hon på mig, drar mig i håret, försöker dra ut mina hårspännen och springer runt och skriker glatt 🙂 Plankan blir väldigt mycket jobbigare när man har 11 kilo bebis på ryggen! Kör hårt med plankan, we can do it!

Kommentera

