Fredag utan planer

Jag vet inte om det beror på att vi haft två riktigt bra nätter i rad med ganska mycket ostörd sömn, men jag är så himla trött! Min kropp är väl inställd på kanske sex timmar ostörd sömn, och blir helt knapp och bakochfram om jag sover mer än så. Men både natten till igår och natten till idag ammade E bara en gång! Vid fyra inatt och vid fem igår natt, och sov sedan vidare till halv åtta utan att vakna till ens när J gick upp för att åka till jobbet. Hoppas detta är en trend, jag gillar att bara bli väckt en gång per natt. Om det håller i sig kanske jag orkar försöka kämpa där vid fem och klara det utan amning också, det vore ju guld…

Idag skulle jag och E träffat en annan mamma och hennes dotter, men som vanligt these days dyker den där förkylningen upp och ställer till det, så vi får skjuta på det. Kom på att jag kanske skulle våga mig på att testa öppna förskolan, men just när jag tänkt den tanken satte E igång en hostattack som inte var av denna värld. Jag tror inte vi skulle bli uppskattade på öppna förskolan efter en såndär hostattack… Suck. Så den här fredagen får bestå av träningspass, fix och trix i lägenheten och Äppelgos i sängen. Inte fy skam det heller förstås. Efter att jag fått lite rutin på plankan går jag runt med ständig träningsvärk i magen, lite nöjd där faktiskt. Igår kom jag på plankan 22.30, och jag gjorde den! Klapp klapp!

2 reaktioner på ”Fredag utan planer

  1. Känner mig lite piggare efter att i princip varit soffliggande i två dagar nu. Så vi bokar tid för ny dejt såklart! 🙂

Kommentera

