Natten

Inatt var inte den roligaste natten sedan Äpplet kom, om vi säger så. I onsdags började hon hosta, och igår kväll blev hostan värre och så började hon väsa när hon andades och fick 39 graders feber ganska plötsligt. Inatt har hon bytt ställning var tionde sekund ungefär, växlat mellan mage, sida och rygg på mig, på J, ensam på madrassen, fötterna upp, fötterna ner, fötterna åt höger eller åt vänster och en gång i kvarten ungefär har hon satt sig upp och sagt ”Tää!”. Vid 03 hade jag inte sovit en sekund, och J hade väl inte sovit så mycket mer än så heller. Ganska trött kille på jobbet idag gissar jag… Nu går Äpplet iallafall runt och snorar grönt snor och är vid ganska gott mod ändå. Den väsande andningen tycker jag har försvunnit, så förhoppningsvis var det bara detta den här gången. Men gäsp vad trött jag är!

5 reaktioner på ”Natten

  1. Stackars liten. Är nervös själv. Jag och Emil ska iväg i helgen och hälsa på vänner i Alingsås och Emil har börjat snörvla och snora. Är jag jättedum som åker ändå? Tänk om han skulle bli jättesjuk när vi är där borta? Men, han kanske bara är lite snorig? Krya på Äpplet och hoppas ni får sova bättre i natt!!

    • Kom ni iväg till Alingsås? Och hur gick det? Det blir ju svårare att vara hemifrån när de är sjuka såklart, och jobbig hemresa… Alla verkar ju vara sjuka nu! 😦

      • Jo det gick bra, han är lite snorig och hostar lite ibland men inget värre. Och gissa vad som hände idag? Gick in på en loppis i Alingsås och hittade en brudklänning!!! Den perfekta! Förutom att den är lång och jag vill ha en kort och så är den för liten…men det där går väl att lösa tänkte jag och slog till 🙂

Kommentera

