Det här med allergi

Äpplet verkar alltså vara allergisk. Vi vet inte riktigt mot vad, vi trodde att vi såg ett mönster men nu verkar det inte vara så ändå. Det verkade som att hon bara fick utslag efter att vi varit ute, men idag snöar det utomhus och vi har inte ens varit ute, men ändå har hon fått utslag. Inget påskris har vi inne heller, visserligen påskliljor… Men vi trodde först björkpollen, men som sagt reagerar hon mot annat också.

Jag kommer från en familj med väldigt få allergier eller inga alls. Jag tycker det känns urjobbigt med allergier, och kan heller inte låta bli att undra om jag kunnat göra mer för att förebygga allergin hos henne. Borde vi gjort oss av med Aya? Borde jag städat mer? Kokat de där förbaskade napparna trots allt? Jag har ammat henne i snart 14 månader… Jag vet inte hur jag ska hantera det här, hur ska vi göra? Jag vill veta vad hon är allergisk mot så att jag kan ta kontrollen över de där elaka utslagen som envisas med att dyka upp på hennes lilla kropp hela tiden.

8 reaktioner på ”Det här med allergi

  1. Nu skulle min kille reta mig och säga ”jaha, allergiläkaren har talat?” men ut med påskliljorna. Undvik deo och tvättmedel med parfym etc. När man redan är lite påverkad kan man vara extra känslig mot annat, så är det i alla fall för mig. Tål tyvärr inte påskliljor 😦

    • Ja, kanske ska ta ut dem. Ska verkligen vara nog med att ta bort parfymgrejer, även om det nu inte är det så ska jag verkligen bättra mig där, vet att jag är typ ”meh vill ju att det ska lukta gott” men det är ju inte värt det, verkligen inte.

      Så tråkigt att inte tåla påskliljor och annat fint 😦

  2. Men lilla skrutta, vad jobbigt. Hoppas det ger med sig eller att ni åtminstone får veta vad det är. Ovisshet är jättejobbigt!

  3. Förstår att det är jättejobbigt, men var inte så hård mot dig själv! Jag tror att lite smuts bara är bra (inom rimliga gränser förstås), det är nog större chans att utveckla allergier om barnet inte utsätts för damm och sånt alls. Hoppas ni kan få hjälp att reda ut vad det är!

    • Nej jag vet… Men kan inte låta bli 😦 Ja men jag tror ju också det, att lite smuts inte är farligt, men det är ju den där ständiga oron om ifall jag gör rätt som spökar. Vi ska kontakta bvc så snart vi är hemma igen!

Kommentera

