Hemma

Hemma efter en lite kämpig hemresa. Lycka är att få ligga i vår stora säng med mina två vackraste.

Jag började gråta nyss. Insåg återigen att jag ska jobba imorgon, och det känns plötsligt så otroligt jobbigt och svårt. Inte för att jag inte kan jobbet utan nu för att jag saknar den där lilla ungen som ligger bredvid mig nu. Jag saknar henne redan, trots att jag om jag vände mig om skulle kunna känna hennes andetag mot min kind. Hur ska det då kännas imorgon? Hur fixar folk att vara borta från sina barn? Att vara borta mer än ett dygn, eller ens över en natt, från E känns helt otänkbart. Är det knäppt och konstigt? Åh, jag får tårar i ögonen av bara tanken… Jag litar totalt på J och att han fixar allt minst lika bra som jag, det är inte det, bara att jag kommer längta ihjäl mig efter henne!

En reaktion på ”Hemma

Kommentera

