Dagen

Känslan i kroppen just nu, jag vill vara hemma med Äpplet resten av livet… Aldrig mer jobba, bara vara hemma! Funderar över om jag hade känt lika mycket panik om jag börjat jobba när hon var sex månader. Saker man ska göra tenderar ju att kännas större och jobbigare ju längre man skjuter på dem…

Inatt sov jag naturligtvis jättedåligt, och drömde att jag lämnade Äpplet på ett random dagis jag passerade på vägen till en anställningsintervju. Vaknade med ångest!

2 reaktioner på ”Dagen

  1. Jag tror det kommer att gå jättebra idag! Jag hade ju råångest när jag skulle gå från föräldraledighet till heltidsjobb över en natt, men det gick fint, speciellt i början. Det var ganska roligt att få ägna sig bara åt vuxensaker och vara lite piffad och proffsig liksom. Sen efter ett par månader började jag tycka att just de långa dagarna var för lång tid ifrån Esme, men det löste jag ju med att gå ner i tid. Allt fixar sig, man vänjer sig, det blir härligt för dig att återse Äpplet när du kommer hem igen!

Kommentera

