Svårigheter

Tack för era peppande kommentarer, allihop, på sms och här i bloggen! Behövde de verkligen.

Jag tycker det är svårt det här, jag vet inte riktigt hur mycket jag kan skriva här i bloggen, vården är vården, ni vet. Efter första introduktionsdagen igår kände jag i hela min kropp att allt kändes så fel fel fel. På alla sätt. Därför har jag, efter många timmars ångest och gråt och velande, bestämt mig för att inte fortsätta på det här jobbet. Det känns som rätt beslut, nu när jag väl tagit det. Vissa saker kan jag bara inte tumma på, och jag är stolt över mig själv att jag vågar stå för det och säga vad jag tycker. Det har inte alltid varit så.

8 reaktioner på ”Svårigheter

  1. Bra där Lina! Man ska våga säga nej. Jag har förutom en fantastisk mångårig arbetsgivare också haft en direkt usel erfarenhet inom vården, enda gången jag sagt upp mig och dragit på dan. Det var så illa, kass ledning, dålig stämning bland personalen, underbemannat och synd om vårdtagarna. Vidrigt. Vet ju inte alls vad det var du upplevde, men din magkänsla är förmodligen helt riktig. Kram

    • Det är inte riktigt likt mig att göra så här, men det känns bra och jag vet att jag gjorde rätt val! Det du beskriver var väl ungefär så det var där jag skulle varit också… Kunde inte levt med mig själv om jag jobbat där och gjort som de ville. Det är så trist, avskyr att de är sådär så ofta inom vården, underbemannat och dålig ledning. Längtar tills jag är klar och kan påverka! Tack, kram!

  2. oj, vad var det som inte kändes rätt? var det bara stället eller vården i allmänhet? modigt hur som helst, är stolt över dig!

  3. Åh, jobbigt beslut men magkänslan brukar ha rätt! Känner igen den där känslan av att man är på helt fel plats men så biter man ihop och kör på. I mitt fall har det alltid handlat om vikariat som jag vet tar slut men det var först när jag började jobba som lärare på mitt nuvarande jobb som jag fick en aha-upplevelse. Det ska kännas bra att gå till jobbet och man ska inte räkna timmarna varenda dag tills man ska få gå hem.

Kommentera

