11 frågor

Äntligen har lilla jag och min lilla blogg också fått den här skojiga utmaningen!

Svara på elva frågor och skicka vidare elva nya frågor till elva bloggare som ska hitta på egna frågor och skicka vidare till elva andra bloggare. Man får inte skicka tillbaka till den som skickade till en.

Gissar på att det jag är en av de sista som får den, så det finns väl inte så många kvar att utmana… Istället för att skriva elva nya frågor, ber jag min lillasyster C svara på de här frågorna, för hon är nog den enda jag kan komma på som inte gjort den!

1: Om du var tvungen att byta förnamn, vilket skulle du ta och varför?
När jag var liten ville jag heta Angela eller Emma. Nu gillar jag verkligen mitt namn, men om jag var tvungen att byta skulle jag kunna tänka mig att heta Elin (påhittigt va).

2: Du får ge ditt tonårsjag ett tips, vad skulle du säga?
Skit i vad de andra tycker, de betyder ändå ingenting! Om jag hade tränat mer på att försöka sluta bry mig om vad andra tycker då, kanske jag lyckats sluta helt nu.

3: Om du inte jobbade med det du gör idag, vilket yrke skulle du kunna tänka dig då?
Det finns så himla många jobb jag skulle kunna tänka mig, men som är svåra eller omöjliga för mig att ha på olika sätt… Florist verkar kul men det är dåligt med jobb där, så är det även med dietist. Biolog och geolog och arkeolog hade jag också kunnat tänka mig men det är lite sent och säkert jättesvårt eftersom jag är rätt kass på matte och fysik och kemi och så. Psykolog verkar vara jätteroligt också.

4: Favoritcitat?
Jag hade ett skitbra citat, men det har jag glömt. Det var typ ” Erfarenhet är inte det som händer dig, utan vad du gör av det som händer dig”. Det tycker jag är bra.

5: Om positionen ”kung” (i Sverige alltså) valdes av folket, vem skulle du nominera och varför?
Jag tycker monarkin är en fin grej i teorin, men i praktiken tycker jag att det känns lite knasigt med apanaget, och vad de egentligen gör för vårt land. Kan inte låta bli att tänka att det finns folk som behöver de där pengarna bättre. Läs Jennys svar på den här frågan, det är precis så jag tycker men inte kan formulera till ett tjusigt svar!

6: Du får välja ett bakverk som symboliserar dig, vilket väljer du?
En biskvi. Den ser lite tråkig och trist ut men när man smakar på den är den faktiskt jättegod, och man blir kanske lite förvånad.

7: Har du någon paradmaträtt du gärna lagar?
Nej :P. Jag vill helst inte laga maten, utan bara äta den… Är dessutom väldigt dålig på att laga mat, hopplös på att känna vilka kryddor som behöver tillsättas och hur man reder en sås osv. Men ska jag laga något blir det pannkakor eller pasta carbonara, om jag liksom måste.

8: Öppna upp Spotify (eller liknande valfri musikapp) och gå till din vanligaste spellista. Välj Shuffle (eller random) och tryck på nästa låt, gör detta tre gånger. Vilka 3 låtar dök upp?
Frida Hyvönen – Terribly Dark, Timoteij – Stormande hav, Rebecca & Fiona – Jane Doe

9: Har du något guilty pleasure?
Eh, jorå… Kläder, nagellack, lösgodis, mackor…

10: Om du beställer pizza, vilken tar du?
Gärna någon med parmaskinka, mozzarella och ruccola. Föredrar Js och min hemgjorda på dinkelmjölsbotten.

11: Länka till receptet på en god efterrätt (tack på förhand)
Banoffee Pie, så gott så jag skulle kunna äta upp alltihop ensam. Måste kanske göra det imorgon… Ännu ett guilty pleasure.

 

5 reaktioner på ”11 frågor

  1. Jag vill också bli florist! Eller nåt konstnärligt/kreativt i alla fall. Arkeolog är också lite drömyrke men jag tycker ju det är nog så jobbigt (och tråkigt) att undervisa i historia så jag får nöja mig där. Och så blev jag riktigt, riktigt sugen på en riktigt välgjord pizza med parma och ruccola!

    • Åh, är du historialärare? Intressant, tycker jag iallafall! 🙂 Haha, vi ska faktiskt äta det ikväll, OCH banoffee pie, lycka!

      • Jo jag är ju det. Historia kan vara jätteintressant men också jättesvårt när man lämnar det lättsamma och trevliga snickelisnacket och måste prata om historieteori, historiesyn och sånt.

  2. Tycker också det citatet är riktigt bra, kul! ”Erfarenhet är inte vad som händer oss, utan vad vi gör av det som händer oss” / Aldous Huxley. Typ som du skrev då mao 🙂

Kommentera

