Modig

Jag har blivit mycket modigare sedan jag blev gravid och sedan Äpplet kom. Jag vågar säga vad jag tycker mycket oftare, och är inte lika nervös inför att göra saker jag tidigare var rädd för att göra. Jag hade nog aldrig vågat säga som det var inför chefen för ett par år sedan, som jag vågade göra förra veckan när det inte kändes bra. Jag ifrågasätter ofta telefonförsäljare, och ljög en viss oinbjuden gäst rakt upp i ansiktet i höstas om att vi minsann inte hade någon tv. Det gjorde jag aldrig tidigare. Jag har åsikter om det mesta och retar upp mig mycket lättare än tidigare, och jag har mycket kortare stubin ocskå.  Tidigare oroade jag mig så mycket om vad andra skulle tycka om jag agerade på ett visst sätt eller sa vissa saker, men nu bryr jag mindre och mindre, bara jag är säker på min sak och kan stå och argumentera för den. Vissa av de här nya egenskaperna kanske kan tyckas som lite obekväma, och kanske gör jag andra irriterade ibland, men jag är faktiskt nöjd med hur jag blivit sedan graviditeten.Vad det beror på vet jag inte, men det känns bra 🙂

2 reaktioner på ”Modig

  1. Kul att läsa! Fler obekväma människor behövs i vår värld!! Man kan inte bara gå runt och vara så förbannat anpassad. Det förlorar man både integritet, glädje och självkänsla på. Jag känner faktiskt likadant, förändringen började några år innan jag fick barn men nu sedan jag fick E så har jag mycket mer tro på mig själv. Jag vill ju vara en förebild för honom, jag vill kunna stå upp för mig själv och för honom inför andra, så nu tvekar jag inte. Bästa sättet att få inifrånstyrda barn är förstås att vara inifrånstyrd själv….

Kommentera

