Motgångar och den där möhippan

Frisören som skulle ha fixat mitt hår på bröllopsdagen, har sagt att hon inte kan, så nu står jag utan hjälp, med mindre än tre veckor kvar… Jag har dessutom insett att jag verkligen verkligen skulle vilja få hår och smink fixat fint på den där Stora Dagen, kommer aldrig unna mig det igen, därför ska jag sätta mig och ringa runt ännu ett varv runt Västerås frisörer, och se om någon har några tider över. Såg ju inte så ljust ut förra gången jag ringde, så förmodligen ser det ännu sämre ut nu… Och det är ju såklart minst lika dyrt.

J var för övrigt supernöjd med sin svensexa, trots att han kläddes ut i en alldeles fruktansvärd outfit och fick utföra diverse uppdrag som han kanske inte riktigt gör till vardags sådär. Jag har börjat bli sjukt nervös inför min egen möhippa, som jag ju vet när den ska vara även fast jag inte skyltar med det 😉 Det finns ju inte så många helger kvar att välja på nu, hihi… J går runt och myser för att han vet saker jag inte vet, och jag försöker se på hans ansiktsuttryck om det jag säger stämmer, men han är värsta stonefejset som vanligt.

Jösses, vad skönt det ska bli när allt det här är över. Jag tänker bröllop, drömmer bröllop, pratar bröllop, köper bröllop, lever bröllop! Jag ÄR bröllop liksom! Det ska bli hur skoj som helst på själva dagen, och på dagen efter kommer det säkert kännas tomt, som när man kommer hem från en resa och liksom ska landa i vardagen igen och det känns tomt och konstigt. Men sedan kommer det nog kännas skönt, att känna att jag kan göra något annat med gott samvete liksom, för nu känner jag att bara borde fixa med bröllopet om jag gör andra saker, som nu 😛

2 reaktioner på ”Motgångar och den där möhippan

  1. Kanske lite tomt men då är det ju bara att gå tillbaka och tänka igenom alltihopa igen, småle åt när ni stod där och var nervösa innan och hur kul ni hade under festligheterna efteråt. Hur långt innan ska man boka frisör egentligen? Borde jag kanske börja tänka på….

    • Jag vet, vi kommer nog ha massor av roligt att tänka tillbaks på! Ser fram emot det, haha… 😀 Jag vet inte, jag kan återkomma efter idag, då vet jag om det går att boka frisör två veckor innan!

Kommentera

