Blasket

Amningen är inne på sina sista dagar, jag planerar att avsluta till helgen. Jag märker att Äpplets intresse minskar för varje dag, och dessutom äter hon vanlig mat riktigt bra nu, alla måltider. Det känns fint och bra att avsluta nu, jag känner mig färdig, och jag är så himla glad att vi kunnat amma relativt problemfritt i över ett år nu.

Det är inte så ofta nu för tiden, men ibland är det någon som påstår att min mjölk inte innehåller någon näring och bara är blaskig och vattnig. Det har jag fått höra från olika håll sen Äpplet var 6 månader. Jag kan bli lite ledsen då, vad vet de om det? Ser Äpplet mager och lidande ut? Jag vet att det inte är för att vara elaka som de säger det, men jag kan tycka att det kanske är lite tanklöst. Då skulle jag vilja dra fram det här blogginlägget från Amma vidare. För det är ju inte så, kroppen är ju fantastisk på det sättet, att den anpassar sig så fint. Tack kroppen, gillar dig.

Kommentera

