Mammaledighetens framsida, eller nåt

image

Det enda jag önskade mig här, var att jag skulle ha köpt den där glassen på vägen hem från promenaden. Den hade suttit fint i solen på balkongen, med sovande barn i spjälsängen och nyaste mama i handen.  Ja, annars känns den här bilden rätt perfekt.

Balkongen ska få lite kärlek efter bröllopet, nu tjänar den mest som lite extra förråd. Ser fram emot rosé x flera där snart.

2 reaktioner på ”Mammaledighetens framsida, eller nåt

  1. Åhhh. Det där gör inte ont.. Nu för tiden får man kriga lite mer för sådan tid. Funderar på att köpa peltor med radio. 😀 Som alla storabarn/flerbarns päron envisas med att säga: Njuuuuut! och när du tröttnat på att njuta så tvångsnjut lite. ;-D
    Jo, jag är lite lätt loppis galen & nu när jag bor på Gotland (loppis-ön i mina ögon) och för tillfället är arbetslös (i väntan på sommarjobbet) så är det ju ett utomordentligt billigt & roligt tidsfördriv… Det borde du ju passa på att göra nu oxå. Barnvagn är grymt att packa prylar på ju & med lite majskrokar i bagaget håller liten sig sysselsatt…

    Tack för en fin, skön & ärlig blogg!

    • Åh, jag ska försöka njuta så mycket jag bara kan! Men det är svårt att njuta när man inte vet hur det är att inte få njuta såhär ofta, som innan vi fick Äpplet, ex. tänker ofta tillbaks på den tiden undrar vad jag gjorde, hade ju så enormt mycket tid!

      Men det är ju bara det att Stockholm är så värdelöst när det gäller loppis tycker jag, de tar överpriser överallt och det är inte så mycket fyndlägen. Västerås däremot, där kan vi börja snacka! Dessutom är det trångt i vår tvåa som det är, behöver verkligen inte mer grejer, får snart börja med ”en in en ut” 😛

      Tack, detsamma!

Kommentera

