Slutprovning

Ikväll är det slutprovning av klänningen, jag ska också få prova en fluffig underklänning för att se om jag vill ha mer fluff helt enkelt. Ganska lite fluff i klänningen som den är nu. Hoppas att hon fortfarande behöver ta in lite i midjan, hehe… Två par skor kandiderar till titeln Bröllopsskor, ett par ”äkta” dyra med rosett från Dasia, och ett par billiga fejk med blomma från Skopunkten. Båda puderrosa, båda kommer göra att jag får ont i fötterna, så egentligen kan jag lika gärna ta dem billiga, och kanske komplettera med ett par svarta pumps jag hittat som är supersköna. De kan jag byta till när det vankas discodans efter middagen, och jag kommer absolut ta med Converse eller ballerinas.

Igår fick vi klart en punkt i programmet, skönt. Plus att vi bestämde framsidan, som nu bara ska skrivas in. Att fixa programmet är faktiskt jätteroligt, vi har smugit in små interna grejer som bara vissa kommer förstå, och det tycker jag är jätteroligt. Vissa kommer skratta, resten kommer få undra lite och så blir det kanske lite spekulationer och prat kring det. Åh jag börjar faktiskt längta till själva dagen nu, när allt börjar bli mer eller mindre färdigt (ja, typ, lite, kanske inte…). Jag gillar att vi inte hispar runt så, jag känner mig faktiskt rätt lugn trots att det är en del kvar att pyssla med, vissa saker kan vi inte göra förrän vi kommer till Västerås, och det är bara att acceptera. Jag läser i andras bröllopsbloggar om att de tre sista månaderna innan bröllopet jobbade bruden med bröllopet all sin lediga tid, och undrar vad jag har missat?  Visst är det mycket att fixa med, men tre månader, det känns lite väl mycket tid.

Kommentera

