Valborg

image

Valborgsmässoafton för mig och J har ju alltid inneburit fest fest fest i Uppsala med frukost i Ekonomikumparken följt av champagnegalopp eller allmänt mingel runt i stan som är helt galen på Valborg. Valborg i Stockholm känns totalt meningslös, och champagnegaloppen på Snerikes känns långt borta, även om vi båda kom överens om att vi inte bangat om vi fått chansen idag… Orka gå till en brasa ikväll halv nio, när vi kan sitta i soffan och mysa istället, med sovande bebis i säng istället för sovande bebis i vagn som måste väckas och sedan tröttas i ut i flera timmar  efter hemkomst 😛 Haha, nej tack… På bilden ser ni körsbärsträd, inte de i Kungsträdgården, utan de i Solna. Precis efter bron här vid oss växer de flera helt fantastiska körsbärsträd, som gör till och med Solna lite vackert.

Ja, Valborg 2012 tillbringas hemma, med undantag för en promenad till Sundbyberg för att hämta ut min brudklänning och luncha med J. Vi ska snart äta glass på balkongen, och ikväll ska vi äta räkmacka och sedan möhippsfikaresterna till efterrätt. Jag måste trycka i mig så mycket jag orkar för jag vill verkligen inte slänga  alla fina bakverk som vännerna bakat åt mig! Magsäck, utvidga dig, ungefär.

4 reaktioner på ”Valborg

  1. Ungefär så jag önskat att jag resonerat just nu. Inte så mkt pga bebis utan mer pga att jag nu inser hur jätteförkyld jag är och brasan egentligen kanske inte var superhäftig. Men, men nu har vi sett den i alla fall, vi hade trevligt sällskap av grannarna och Emil tyckte det var spännande med folk överallt 🙂 Kul att hippan blev så lyckad förresten!

    • Jag tänker att E kommer uppskatta brasan och hela den där grejen nästa år kanske. Eller om två år… Men det ÄR ju mysigt!

Kommentera

