Ok, fyra timmar…

Jag sitter och knåpar ihop spellisstan till bröllopet (ja, alla säger att man inte ska ha en spotifylista på ett bröllop, men nu gör vi såhär ändå… :P). Jag har fyra timmar musik nu, men tänkte ha absolut minst sex timmar så att vi verkligen har för hela kvällen. Jag har bett alla våra gäster skicka in sina bästa låtar, har inte fått så stor respons där men försöker jobba med dem jag har, så att säga… Det är ju svårt att inte bara ta mina egna favvolåtar, därför är det bra att få veta andras favoriter, annars blir det bara Linafest av alltihop. Kul för mig, trist för de andra 86 dansande gästerna! Shit, 86 gäster… 90 sittade till middagen, och när Äpplet+barnvakter åkt hem blir vi alltså 87 kvar! Jag som tänkte att vi väl har ett ganska litet bröllop. Samtidigt vet jag inte vilka gäster vi inte skulle bjudit, tror det kommer bli superbra ändå.

5 reaktioner på ”Ok, fyra timmar…

  1. Jag gillatr all musik i festsammanhang, allt funkar! Du kan få mina inloggningsuppgifter på Spotify om du vill, så kan du hämta därifrån 🙂

    • Jag tror jag har rätt bra koll på vad du gillar! Mest Js släkt och så som vi inte riktigt har koll på… Du kan gå in och prenumerera på Bröllopsfest på min spotify, du kan nog gå via facebook tror jag. Så ser du vad jag har lagt till!

  2. Kul att ni ska gifta er! Vi gjorde det för några år sedan, och hade en låååång musiklista (tror inte spotify fanns då, vi hade en mapp med nedladdade låtar) och det var en fantastisk kväll, vi dansade till kl 5 på morgonen, alla åldrar på dansgolvet. Viktigt att blanda så alla kan vara med, vi körde mycket 60-tal. Var på ett bröllop som nästan bara körde bugg-musik, det blev lite trögt efter ett tag… så blanda, blanda, blanda!

    • Ja, det är precis så vi vill ha det! Fast vi måste vara tysta vid två, men fram till dess vill jag ju att det ska vara dansa dansa dansa! Försöker blanda så gott det går, min blivande man är ju buggkungen no1 (danslärare!) så lite bugg blir det, men verkligen inte bara! Tur det är en vecka kvar så vi kan pyssla lite till…

Kommentera

