Regn hos mig

Det verkar inte bättre än att det kommer regna på bröllopsdagen. Jag försöker att inte deppa ihop totalt, men det är svårt. Det hade inte spelar någon som helst roll om vi gift oss i en kyrka. Men nu ska vi gifta oss utomhus, på en gräsmatta bakom festlokalen, och alla gäster ska stå där och vänta på oss. Det fungerar inte om det regnar, och det finns ingen b-plan. Vi hittar ingen lösning, vi får inte plats inomhus för där är borden dukade inför middagen, och vi kan inte smälla upp ett stort partytält som rymmer alla gäster heller. Och vi kan ju inte ha ett partytält bara för oss, och sedan låta gästerna stå ute i regnet, även om de har paraplyer förstås. Det är inte roligt att vara uppklädd och fin med höga klackar, samtidigt som det regnar. Allt blir liksom förstört… Ja, jag målar upp worst case scenario nu så klart, men det är mest för min egen skull. Tänker jag så här, kan det ju bara bli bättre, eller hur?

8 reaktioner på ”Regn hos mig

  1. Ok, om det nu prompt ska regna, ladda upp med fina paraplyer, för det måste ju finnas fina, så ni slipper ha reklamparaplyer från 90-talet. Och förresten, själva ceremonin tar väl inte så lång tid? Jag hoppas ändå att ni slipper regn!

    • Ja, det var en bra idé, det ska jag göra! Haha, reklamparaplyer från 90-talet… vet precis vad du menar för typ! Nej, ceremonin kommer ju bli megakort, tur det!

  2. Snabbkoll på yr.no, det kanske inte blir sol men det ser betydligt bättre ut än i går.Fortsätter det med samma trend så blir det nog bra tills på lördag.Ses imörrn.

  3. Åh förstår dig! Håller tumme för sol och åtminstone uppehåll om den nu prompt ska gömma sig bakom molnen. Var ska vigseln vara? Tror på det där med fina paraplyer annars! Det sägs ju betyda tur om det regnar på ens bröllopsdag…..

    • Ja, bara det är uppehåll så gör en helt grå himmel ingenting alls! Vigseln ska vara på Brunnby gård, så vi håller på att kolla möjligheterna att vara inomhus någonstans i närheten kanske… Fina paraplyer får vi köra på annars, och det där med tur, vi har också läst det! Hihi…

Kommentera

