Bröllopskaos

Bröllopsfixandet är kaosartat och det känns som att jag går runt i en dimma och inte har någon kontroll över mig själv. Lite så. Men de andra verkar ha koll, så det är ju tur. Kanske beror min zombiekänsla på att Äpplet passar på att sova extra dåligt såhär dagarna innan man vill vara sitt allra frächaste och piggaste jag. Imorse vaknade hon 03.35 och vi upptäckte att blöjan läckt. Det var bara att byta lakan i sängen, under tiden sa jag och J ett par ej så trevliga ord till varandra, väsandes och suckandes. Trötta och nervösa, frustrerade över att inte få sova. Sedan var hon vaken till 06.30, och J kämpade medan jag fick sova lite. Sedan sov vi alla vidare till 07.45… Men så jobbigt det är att inte få sova, i synnerhet nu när vi verkligen känner att vi behöver sova…

Idag träffade vi vigselförrättaren, och hon fick faktiskt oss båda att känna oss hyfsat lugna inför lördagen. Så cool kvinna, lugn och förtroendeingivande, kom med många tips och tog initiativ till att läsa en dikt och fylla ut ceremonin. En borgerlig ceremoni är ju extremt kort, och det ger ju ganska mycket utrymme för att göra allting väldigt personligt. Jag gissar att vattenfast mascara är ett bra val på lördag.

Bara så ni alla vet, trots all oro och sånt jag skriver om här i bloggen, så ska det bli så sjukt roligt och vackert att gifta mig på lördag. Jag använder ju bloggen som ett litet andningshål för min ångest, men det förstår ni säkert.

2 reaktioner på ”Bröllopskaos

  1. Ja, fy, det är hemskt att inte få/kunna sova när en verkligen måste vara pigg och utvilad och en bara ligger och ser hur tiden går… Hoppas ni får sova de nätter som är kvar!

  2. Det ska bli helt underbart roligt/sorgligt/lyckligt/härligt på samma gång! Och vattenfast mascara är redan inköpt!

Kommentera

