Här sitter jag och njuter i mitt lockiga hår.

image

Jag måste nog lära mig att locka håret med plattång, för fasiken vad fin jag känner mig! Frisören lockade hela mitt hår i lördags, och satte sedan upp det i en jättevacker frisyr. Kände mig redo för Oscarsgalan ungefär. Tyvärr blev sminket sådär, men man kan väl inte få allt… Är så himla glad att det ordnade sig med frisör (tack svägerska och svärmor!).

Äpplet verkar vara dagarna efter, eller så är det något annat på g, kanske tänder. Inget är bra, hon är ledsen mest hela tiden och gråter till och med i famnen. Ingen feber eller något sånt, men däremot är hon så otroligt torr i huden över hela kroppen. Hon har varit det någon vecka nu, och inget verkar hjälpa, varken kräm eller olja eller inget alls. Så imorgon är det jag som tar med henne till bvc, för hon har börjat klia sig så mycket att det går hål ibland, vi börjar faktiskt bli lite oroliga. Undrar just om det kan hänga ihop med att hennes mage betedde sig lite underligt för några veckor sedan. Eller nässelutslagen… ja, vi måste ta reda på orsaken  i vilket fall som helst. Äpplet har varit så otroligt duktig de här dagarna innan bröllopet, och även på bröllopsdagen och igår. Det har varit väldigt stressiga och röriga dagar, men hon har skött sig exemplariskt och det har gått jättebra. Men den här veckan blir det lugna gatan här hos oss, ska hitta på så få saker som möjligt och bara ta det lugnt vi två och umgås med J när han kommer hem. J har tagit ledigt just idag, och nu ligger de två, mina underbara hjärtan, inne i sovrummet och sover förmiddagslur. I eftermiddag ska vi in och förnya mitt körkort, för nu heter jag ju Lina P istället för J, lycka!

4 reaktioner på ”Här sitter jag och njuter i mitt lockiga hår.

  1. Fint med lockarna!

    Förstår att ni vill ta det lugnt nu efter de hektiska dagarna 🙂
    Hoppas ni får ordning på Äpplets hy!

Kommentera

