Virrvarr och lycka

Idag har jag en sådär lite låg dag. Hade en sån dag i måndags, men igår var jag glad mest. Jag saknar allt med bröllopet, trots att jag längtade efter dagar som denna när bröllopsplaneringen var som allra mest intensiv. Kanske beror det på vädret, för idag är det ganska deppigt väder här. Jag saknar våra gäster, att ha alla jag tycker om på en och samma plats samtidigt. Jag gillade att ha alla mina närmsta vänner samlade, som på möhippan. Se hur alla faktiskt trivs ihop och pratar med varandra. Minnas varför jag tycker så mycket om dem allihop, och bli glad för att alla är där för min skull. Jag blir så sentimental nu, en massa minnen som poppar upp i huvudet, från alla som höll tal på bröllopet eller sjöng en sång. Jag undrar hur länge jag kommer känna så här? Post-bröllopskänslor.

Snart kommer buketten vissna, och chocken över att vi fick en bröllopsmarsch specialskriven till oss lägga sig. Kanske kommer dagarna återgå till de normala igen. Eller, vad är egentligen normalt nu för tiden? Vi har planerat för bröllopet i över ett år, och i ett år har vi haft Äpplet och i ett år har vi kämpat med att försöka få ordning i lägenheten samtidigt som vi försökt få ihop vardagen. Jag vet egentligen inte vad normalt är, kanske blir det vardag igen i höst. Det gör inget, för innan dess har vi två månaders semester tillsammans. Mitt i all vemodighet jag känner, så är jag så himla lycklig. Lycklig över att vara fru och mamma till världens bästa människor.

2 reaktioner på ”Virrvarr och lycka

  1. Det är konstigt när det är över.. Även om vi hade ett liiiitet, enkelt & hemligt bröllop så kändes det lite tomt & konstigt när dagen gått & hemligheten vi bevarat fnissigt i 4mån va avslöjad. Sen hade vi iofs en fest ½år senare som planerades noga! Och när det också va förbi va det så skönt men precis som du säger lite tomt. Men det bästa är att man då kan plocka fram minnen & foton!

    Grattis förresten! Vilken underbar frisyr & vilken vacker bukett! Njut av den underbara vardagen och att du har mer tid för någon hobby eller så…

    • Spännande att gå runt och hålla allting hemligt! Ja, jag ser verkligen fram emot alla foton! Vi har knappt fått några än, tog ju inga egna alls.

      Tack! Jag ska verkligen försöka njuta lite nu 🙂

Kommentera

