Balkongpremiär

image

image

Idag har vi fixat med balkongen! Jag blir så himla lycklig och lugn av att greja med blommor och jord. Önskar att jag tog mig tid att göra det oftare. Nu känns det i alla fall jätteroligt att kliva ut på balkongen igen, istället för ångesten jag fick tidigare av att se all bråte från förra året ligga där och se trist ut. I den stora svarta plastkrukan växer det en solros, den fick jag av min svägerska (soon to be?) på möhippan, och den växer och frodas. Nu måste jag bara fixa något som kan stödja den för den börjar bli tung. De andra växterna är två lobelior som snart kommer börja hänga ner sådär fint, en oregano, en persilja och en stackars eländig liten gräslök som förhoppningsvis kommer växa till sig nu när det ska bli så fint väder. Hade gärna haft en smultronplanta också, kanske får fixa en sådan någon dag.

Till middag idag fixade J ett långkok, som har blivit lite av en söndagstradition. Boeuf bourguignon blev det idag. Känns hemskt lyxigt att ha en man som kan slänga ihop ett urgott långkok. Måste lära mig laga mat någon gång… 😛

Åh, det är så jäkla skönt att det snart är sommar, mm mm mm!

4 reaktioner på ”Balkongpremiär

Kommentera

