Host host

Klockan är åtta, och jag har varit uppe sedan halv fem, med undantag för en halvtimmes sömn mellan halv sju och sju. Äpplet är hostig och ynklig, gråter och gnäller och har hela handen inne i munnen och grötar runt mest hela tiden. Tänder på gång eller förkylning, eller en trist kombination, vem vet… Jag och J hade planerat att ge oss iväg till mitt gym, som ju är ett hotell också, och äta deras hotellfrukost och sedan basta i deras panoramabastu. Vi hade barnvakt och allting, gudmor R var nog i princip på väg till oss när jag ringde och berättade om att Äpplet är sjuk. Men det känns inte roligt att ge sig iväg när hon inte mår bra, och dessutom kanske hon smittar, och det vill vi ju inte heller. Trist trist.

Annars så sa de precis på tv4 att sommaren har nått Stockholm! Jippi! Och faktiskt känns det lite så i kroppen. Igår luktade det grill på hela vår lilla halvö, och trädet mittemot vår balkong är så grönt och fint. Det kändes nästan som att jag var redo att ta av mig jackan, men inte riktigt ännu. Det tar alltid emot litegrann att ta av jackan varje försommar, som att jag inte riktigt vill tro på att sommaren är här. Men bannemej, snart är det nog dags.

2 reaktioner på ”Host host

  1. Ibland när Esme har ont i halsen stoppar hon in hela näven i munnen och verkar försöka klia där det retar. Kanske Äpplet har något liknande för sig? För övrigt kan jag inte nog betona hur mycket jag avskyr denna helveteshosta som Esme haft i snart två månader nu. Hoppas inte er tjej har samma.

    Plus: om du inte tog av dig jackan idag borde du har smält bort i värmen! Själv rev jag till och med av mig strumpbyxorna i parken, men bara när jag satt på filten lagom långt bort för att inte blända alltför många med mina kritvita fnasiga ben…

    • Ja, precis så gör Äpplet också, hela handen inne i munnen och grejar runt 😛 Kanske är både tänder och halsont på samma gång… Det är många som har envis hosta verkar det som, vet flera vars barn har haft det länge. Vi har sluppit tack och lov, ja, än så länge i alla fall.

      Haha, jo, nu har jag tagit av mig jackan! Idag hade jag den knappt på mig alls, men med mig förstås, man vet ju aldrig om det slår till och blir kallt under dagen… 😛 Du är inte ensam om kritvita, fnasiga ben!

Kommentera

