4H

image

Idag tog jag och E barnen till 4H-gården i Huvudsta. Det ligger jättenära där vi bor, upptäckte vi. Så barnen har fått bekanta sig med får för första gången i livet, och Äpplet har premiärätit sand. Värsta mysdagen. Tyvärr hade jag inte kameran med när de klappade fåren, men det var otroligt gulligt när de små knubbiga barnhänderna klappade i fårens mjuka päls (heter det päls på får?).

Just det, jag får fått fräknar! Så nöjd.

– – – –

Självklart heter fårens päls ull! Jag ber om ursäkt för tillfälligt hjärnsläpp. J påminde mig igår fem minuter efter att jag publicerat inlägget, men glömde uppdatera… Suck på mig själv ibland.

2 reaktioner på ”4H

Kommentera

