Produktiva jag

Idag har jag och Äpplet varit till återvinningscentralen med en del av allt skräp som ska slängas. Med Äpplet i manducan har jag slängt gamla kläder, gammal kattlåda, kartonger och skor, det känns så skönt att bara kasta bort det! Jag känner mig lugn, som om jag tagit nån slags drog 😛 Känns ju också skönt att lämna bort kläder och skor till Myrorna måste jag säga, så att de kanske kommer till nytta hos någon annan.

Sedan åkte vi till Bromma blocks och köpte ett litet lager blöjor inför semestern, och ersättning och några barnmatsburkar och kattsand. Übermycket folk såhär dagen innan midsommar, men bättre det än att fajtas där imorgon innan vi åker. Hade även tänkt dra en runda på rean men det tyckte inte Äpplet som försökte bryta sig loss ur manducan, så vi åkte hem, och nu har hon sovit i över en timme… Jag har fått äta lunch i lugn och ro (lyxen!!), hängt tvätt utan tvättmarodör som river ner allt, och solat mina ben innan det kom moln. Bra dag hittills.

Jag insåg alldeles nu, att detta är min absolut sista dag som mammaledig… Resten av sommaren kommer jag och J vara hemma tillsammans, och när semestern är slut är det förskoledags och då är det ju inte riktigt samma sak även om skolan inte börjar förrän två veckor senare. Jösses, vad snabbt det gått. Det känns som igår som jag gjorde sista skoldagen innan ledigheten, och nu är det slut.

En reaktion på ”Produktiva jag

Kommentera

