Götlaborg

image

image

Idag var vi alltså i Göteborg! Mötte upp P i Slottskogen, gick och hälsade på getterna och bestämde oss för att promenera till Haga för att luncha där. Hamnade på ett café där de hade de där enorma kanelbullarna. Jag som tyckte Linnébullen i Uppsala var stor, det var liksom en miniatyrbulle i jämförelse med Hagabullarna, som ni ser 🙂 Lite minishoppingrunda i Haga; jag hittade klänning och en topp på Twist&Tango-outlet, och J köpte kryddor på en jätterolig liten butik som hade de ett enormt utbud av kryddor och annat spännande. Sedan promenerade vi tillbaks till Slottskogen och åt glass och lät Äpplet leka i gräset. Underbar dag, tack P!

Jag känner att jag fick lite mersmak på Göteborg, hade gärna gått runt där lite till och upptäckt. För att vara född här i Dalsland, har jag ju faktiskt varit pinsamt lite i Göteborg, och hittar bara i Nordstan och från Nordstan till Liseberg via Avenyn. Pinsamt, som sagt. Måste se till att komma till Göteborg lite oftare, helt enkelt. Jag har ju massor av anledningar att hänga där så… Nu, mord i Midsomer!

5 reaktioner på ”Götlaborg

  1. Vad dumt att jag läste först nu att ni skulle hit! Va på promenad och gick genom Haga idag ju! Chockad jag blitt om jag mött er där! Kram!!

Kommentera

