Söndag

Idag är vi alla lite dagen efter tror jag. Jag har ont i magen i vanlig ordning, och de andra är trötta efter att det blev en sen kväll. Äpplet sov hela natten från 21, så hon är nog den som är piggast av oss. Dock har hon och J sovit middag i snart två timmar –  antar att de behövde det trots en bra natt. Igår var lillasyster Cs svärföräldrar här på besök, och vi grillade och hade det hemskt bra. Till efterrätt gjorde vi en mycket smaskig ”Strawboffee pie”, det är alltså som Banoffee pie fast med jordgubbar. Dör. Så. Gott.

Ja, min mage alltså. Jag vet att jag borde ta tag i det här, skärpa mig och stå emot allt sött och gott som jag älskar. Jag ska försöka nu, när alla andra faktiskt är så duktiga. Inte ”unna mig” så jävla mycket, unna innebär ju kanske inte att man gör det varje dag, utan någon gång ibland. Så, slut på unnandet, start på må-bra-i-magen.

2 reaktioner på ”Söndag

Kommentera

