Dalslandsosten

image

På vår Dalslandstur i tisdag var vi till mejeriet Dalsspira, som ägs av mina sysslingars mamma. Vi fick smaka på alla deras ostar, och köpte såklart med oss några också. Alla mycket goda, och spännande smaker med tanke på att de är gjorda av getmjölk. Vi fick veta att de säljer sin getyoughurt och getmjölk på en del ställen i Stockholm, och ska absolut be de butikerna att ta hem några ostar. Det är så roligt att det går bra för företag hemma. Dalsland är tyvärr en utflyttningsbygd, och ju fler företag som det går bra för här, desto större chans att bygden överlever och att fler flyttar hit. Därför köper jag mer än gärna lokalproducerat allt vad jag orkar.

2 reaktioner på ”Dalslandsosten

  1. Mm, ost! Får mig att tänka på att jag är alldeles för dålig på att köpa goda ostar, måste gå till ostaffärer oftare 🙂

Kommentera

