Snälla snälla solen?

Vi är i Sala i svärföräldrarnas stuga. Det är fint, men det kunde varit så mycket bättre. I fyra dagar nu har vårt hopp om att få lite sol på våra vita kroppar tänts genom att solen lyst när vi vaknat. Men när frukosten är avklarad, bikinin är påklädd och barnet insmort med spf50, har solen hunnit försvinna bakom tjocka gråa moln. Fem minuter senare öser regnet ner och vi får snällt gå inomhus igen och se hur gräsmattan blir omöjligt ännu blötare. Jävla svenska sommar.

Och alla dessa mygg sen, som bara blir fler och fler ju mer regn som faller. Jag längtar till stan, där inga myggor finns. Enligt en artikel som J läste häromdagen, gillar myggorna blodgrupp 0 bäst. 85% av myggorna valde blodgrupp 0 framför andra blodgrupper. Önskar att jag kunde uppskatta det där, känna mig utvald och speciell, men det gör jag inte 🙂 Kan ju säga att jag märker att de gillar mig bäst…

Längtar till den 11 augusti, då åker vi till Kroatien.

3 reaktioner på ”Snälla snälla solen?

  1. Aha, då förstår jag varför myggen gillar mig. Och Elly har säkert arvt min blodgrupp.
    Håller tummarna för att ni har värsta soliga dagen idag!

  2. Har också 0, weeee. Kan glädja mig åt att alla kan ta emot mitt 0 negativa blod iaf. Om man nu kommer iväg och lämnar…. Myggorna lämnar jag helst inte till.

Kommentera

