Laddar om

Vi har två veckor kvar av vår långa gemensamma ledighet! Nu har vi fem sköna dagar hemma fram till på lördag. Då åker vi nämligen till Kroatien med min familj! Mina föräldrar har fyllt femtio år i år, och vill fira med oss i Kroatien. Så klart att vi är snälla och följer med 🙂

Jag och J diskuterade idag att vi inte alls känner samma känsla inför den här resan som vi brukar göra. Resa med barn. Bara tanken på det gör mig rädd. Istället för galen längtan känner vi mer oro. Framförallt för hela flyggrejen. Vi flyger på lördag eftermiddag och landar vid 20 på kvällen i Kroatien. Därefter följer två timmar transfer till hotellet, gissar att vi är framme på hotellet vid midnatt ungefär. Då först kan vi nog börja slappna av lite, första kritiska delen är avklarad då. Dock ska det bli spännande att se om vi får någon sömn den natten eller om vi totalt vänt på dygnet för henne genom att hålla henne vaken till sent på kvällen.

Ser trots allt mycket fram emot att få resa! Hotellet ser superduperfint ut, och vi har halvpension, vilket innebär ganska softa kvällar och att det mesta finns på hotellet. Det blir lagom med spänning att hitta lunchställe… Tror att charter är grejen för den här barnfamiljen i alla fall! Eftersom vi åker med familjen är vi dessutom flera som kan passa Äpplet, vilket ju gör att jag och J kanske kan få ligga i solen lite också. Win!

6 reaktioner på ”Laddar om

  1. Det låter jätteskönt att andra kan passa Äpplet så att ni kan få slappa lite själva!
    Jag kan säga att jag redan fasar för vår flygresa till Lanzarote, och den är i november! Gulp! Men det ska nog gå bra för både oss, och för er!

    • Det kommer gå galant för oss båda, det är jag säker på! Även om det känns läskigt nu innan. Fördelen med charter är ju att Äpplet och Elly med all säkerhet inte är de enda barnen på flyget! Och att toleransen för barn säkert är lite högre än på reguljärflyg 🙂

  2. Skönt som sagt att ni har familj med som kan avlasta. Vi vågar knappt göra längre resor än till Uppsala 😉 Sen är varken jag eller SC några som gillade att resa särskilt mycket innan heller så… Hoppas verkligen att ni får en skön och någorlunda lugn semester!

    • Jag tycker att ju mer vi vågar desto mer vågar vi, om du förstår? Men Äpplet har ju ganska mycket rutin på både bil och flyg, vi flänger ju rätt mycket har jag insett… Vi är lite sugna på att åka på en cityweekend i höst, hoppas vi är lika sugna efter Kroatienresan 😛

  3. Eller så kanske hon somnar i era famnar, det brukar Esme göra när vi är ute och reser på hennes sovtider. På flyget bullrar det ju så sövande också. Lycka till, ni kommer att få roligt!

Kommentera

