Kaffekameran

Ja, den där kameran, min braiga Canon jag köpte för två år sedan som jag verkligen börjat gilla nu och förstå mig, den jag tappade i en kaffekopp på det sketna hotellrummet i Orsa. Den får jag tillbaks 310 kronor för på försäkringen pga att den är två år gammal och för att självrisken är 1500 kr. Jag är ändå tacksam över att jag får tillbaks något på den, det innebär ju att försäkringen är hyfsat bra (tänk om jag tappat den i kaffe samma dag jag köpt den, då hade jag fått tillbaks allt förutom 1500 kr). Men nu då, mitt kamerabehov är större än någonsin, och med 310 kronor kommer man ju inte så långt med. Funderar på om jag ska köpa en systemkamera den här gången, och försöka lära mig den på riktigt. Jag är ganska sugen på det, och en systemkamera är inte så fasligt dyr nuförtiden. Ska kolla utbudet på Elgiganten i eftermiddag. För visst kan man inte laga ett objektivfel om man inte vill betala tusentals kronor för det? Någon som vet?

Kommentera

