Trögstartad ledighetshjärna

Jag har suttit ett par timmar nu och försökt kicka igång min hjärna, men fastnar gång på gång, och det känns som att jag inte har läst de där fyra terminerna som de gamla anteckningarna skvallrar om att jag gjort. Om en halvtimme ska jag hämta Äpplet på förskolan, och har inte gått gjort ens hälften av det jag tänkt mig att jag skulle göra. Och då har jag ändå suttit ner och faktiskt pluggat större delen av tiden, annars är det ju så lätt att göra en massa andra saker istället för att sitta och göra det man ska. Men jag har alltså gjort det jag ska, men ändå inte fått gjort det, om ni förstår. På fredag är det seminarium på alltihopa, och jag anar att jag inte kommer att bidra så mycket på det.

Jag är så trött på min blogg just nu, känns som att jag bara upprepar saker och ting hela tiden och så glömmer jag bort vad jag skrivit. Jag har funderat flera gånger på om jag ska sluta blogga, helt eller bara ta ett uppehåll. Men jag vet att jag skulle sakna bloggandet ändå… Mest för att det är här jag kan upprepa saker utan att någon blir trött på mig för att jag tjatar. Om ni blir trötta på mig slutar ni ju läsa bara, menar jag. Hm, tål att tänkas på…

9 reaktioner på ”Trögstartad ledighetshjärna

  1. Later som en bra ide!
    Fokusera pa din lilla guldklimp och pausa bloggen.
    Forstar dig till hundra procent! Har man inget att skriva sa ar det bara att sluta ett tag.

  2. Det är svårt att komma igång att läsa tycker jag med. Jag har läst lite av det som kommer senare i kursen bara för att det är så himla kul, men har svårare att läsa det jag borde läsa…

    Jag vill i alla fall inte att du slutar blogga! Du ska veta att jag läser alla inlägg, men hinner tyvärr inte alltid kommentera.

    kram

  3. Det är ju din blogg och du ältat det du vill! Jag är rätt dålig på att skriva inlägg för tillfället, det går ju i vågor. Jag gillar att läsa det du skriver och hoppas såklart att du fortsätter!

Kommentera

