Torsdagsbloggen

Är det något jag blir glad av, så är det kommentarer på bloggen. Därför blir jag ju såklart extra glad av kommentarer som handlar om att ni vill fortsätta läsa min blogg, yeay!

Idag är det torsdag, och faktiskt har det gått riktigt bra med uppgiften idag. Lyckats hitta rätt bland alla böcker, försökt hålla mig till uppgiften och inte sväva iväg på andra intressanta spår och inte ätit dåliga pluggsnacks (läs Skittles…). Det där med blodsocker som åker berg- och dalbana är inte bra för studiemotivationen. Nej, nötter och mörk choklad är mitt bästa pluggsnacks. Och kaffe och vatten såklart.

Äpplet grät vid lämningen även idag, men jag tycker att det ändå kändes lite bättre idag. Jag litar verkligen på personalen på föris, och hoppas att hon också känner av det. Imorgon är det J som lämnar igen, det känns bra, det tär verkligen på mig att se henne gråta sådär och samtidigt tvingas gå iväg (även om det känns mer ok nu och jag vet att hon är trygg där hon är). Läser på familjeliv och på Knattetimmens frågearkiv om gråtande barn på förskolan, och känner mig lugnare av svaren. Det är något med Louise Hallin och Malin Alfvén som gör mig lugn, även om de konstaterar att vi kanske har för tidiga separationer i Sverige…

Kommentera

