Måndag och tenta

Idag har jag tenta i läkemedelsräkning på eftermiddagen. Den är webbaserad som tur är, så jag slipper åka till Uppsala. Den kommer gå åt helvete, det vet jag, för igår när jag gjorde några provtentor, gick det inte så bra. Vi kan säga att det var tur att mina infusioner inte skulle ges till riktiga patienter… Tur att man får göra omtenta i alla fall. Men ska naturligtvis göra mitt absolut bästa, och försöka att inte göra klassiska slarvfel som att svara 4,07 när det står ”runda av till heltal”.

Dagens förskolelämning gick ganska bra. Jag peppade Äpplet att gå själv hela den korta vägen till förskolan genom att avleda med bilspaning, sjunga spexiga låtar och titta upp på flygplanen. Det känns så mycket bättre att hon får gå själv, istället för att jag ska bära henne dit och liksom lämna henne från trygga mammafamnen till superläskiga förskolegården. Nu var det mer självständigt, kändes det som, att jag inte tvingade henne. Hon började dock gråta när vi såg grindarna till förskolan, och när vi kom in och fick se hennes minsta kompis A började de båda storgråta… 😛 Jag pussade och kramade och vinkade hejdå, och Äpplet vinkade till mig samtidigt som hon hulkade och tårarna rann… Trots allt; en ok lämning i jämförelse med alla lämningar förra veckan.

 

Kommentera

