Torsdag

Äpplet är hemma från föris idag, igår steg febern till 39,3… Men imorse hade hon 37,3 igen, tio timmar efter alvedon. Konstigt… Jag tycker alltid att det är såhär när hon är sjuk, supersjuk på kvällen och sedan pigg och feberfri morgonen efter, och thats it. Tröttsamt, för nu är jag liksom hemma med henne trots att hon är lika pigg som vanligt, vilket innebär att hon tycker att jag är skittråkig som inte vill leka med henne hela tiden och jag blir irriterad för att jag inte kan plugga som jag borde. Undrar just om jag kan lämna henne på föris imorgon? Om jag inte kan det, innebär det att jag måste skicka en kompletteringsuppgift till min nitiske basgruppshandledare. Uppgiften innebär att jag måste leta upp en artikel och skriva ett litet mini-PM där jag reflekterar och diskuterar bla bla bla. Vill helst slippa.

Eftersom hon trots allt är feberfri, ska jag ta en promenad och köpa blommor snart, det har varit blomfritt i våra fönster alltför länge. Efter lunch kommer J hem och ”löser av mig” så att jag får plugga några timmar.

Kommentera

