Galna liv

Imorse när vi vaknade hade inte Äpplet feber längre, men var allmänt gnällig och ledsen, så vi stannade hemma från föris ändå. Det kändes inte bra att lämna henne där med vetskapen om att hon varit febrig hela helgen, plus att hon inte mådde bra. Problemet idag var ju bara att J hade undervisning på förmiddagen, slutade 12, och jag började i Uppsala kl 13.15. Typiskt, hade jag börjat 14.15 hade det inte varit några problem. För att få ihop det fick jag packa in hängigt barn i bilen och åka till Solna och vänta på J, som slutade en kvart tidigare för att jag skulle hinna till Uppsala. Det gick alltså, med resultatet att vi alla tre känner oss helt slut idag efter dagens stress. Och ändå var nog detta en bra dag. Imorgon får jag strunta i ett obligatoriskt moment för att Äpplet ska få vara hemma en dag till och krya på sig, hoppas kunna ta igen det momentet senare i höst…

Jag inser att det är ett himla klagande från mig just nu. ”Grundkänslan” i mig är dock lyckligareänjagnågonsinvarittidigare, det är bara det att jag inte kan låta bli att tänka på det som känns jobbigt. Vi är verkligen mitt uppe i det, och glömmer bort hur lyckliga vi egentligen är. Skolstarten har varit jobbigare än jag trodde, och då trodde jag ändå att det skulle bli tufft. Det känns som att livet just nu består av att jaga tid, och under den jakten slösar jag bort våra pengar genom att pendla upp dem, antingen i bil eller på ett tåg. Det känns skit. Och mitt i alltihop härjar förskolebacillerna fritt, och Äpplet är konstant snorig, hostig och småfebrig och borde kanske vara hemma från föris flera dagar för att bli riktigt pigg. Jag försöker hitta tillbaks till mitt glada jag, som jag var i helgen, men idag är bara en såndär skitdag ni vet.

Skönt att få klaga av mig. Imorgon ska jag, om Äpplet inte ligger med hög feber såklart, se till att befinna mig utanför Lindex kl 10, för att gå på Lindex+Missoni-samarbetet. Det blir spännande.

Kommentera

