Nervöst

image

Trots att det varit helg, har jag ändå inte hunnit blogga. Nu ligger jag och J bredvid en sovande underbaring, med varsin smartphone och ska snart släcka och sova vi också. Imorgon ska jag börja min två veckor långa akutpraktik med en vecka på en operationsavdelning. Nästa vecka är det en akutavdelning. Jag är ganska nervös av flera anledningar, men kanske mest för att jag egentligen aldrig sett blod och sånt ”på riktigt”. I termin 1 var vi visserligen på obduktion, men det är liksom inte alls samma sak. Spännande, nervöst…

Nu måste jag försöka sova.

4 reaktioner på ”Nervöst

  1. Åh, lycka till med din blodiga praktik! Skulle tro att det är lite av en vanesak, du kommer säkert bli varm i kläderna och helt oberörd av det kroppsliga vad det lider.

    Älskar fö Äpplets byxor/leggings, finns de i affär nu?

    • Tack! Ja, det är det absolut! Visst är de söta 🙂 De köpte jag på H&M-rean förra hösten, men det finns säkert liknande nu också 🙂

  2. Åhhh… Lycka till!!! Är sååå imponerad & full av respekt för er som jobbar inom vården. All respekt!!
    Själv är jag helkass på blod & sår… Du skulle hört mig under båda mina kejsarsnitt… ”Har jag förlorat mycke blod?”
    ”Kommer jag överleva?” ”Är allt normalt?” osv osv Dom ångrade nog att dom inte sövde mig… 😀

    • Tack!

      Jag hade varit exakt likadan om jag hade fått göra snitt. Det blir så totalt annorlunda när det gäller en själv, och jag är övertygad om att du inte var jobbigare än någon annan nervös blivande mamma!

Kommentera

