Jag blir galen

Jag minns inte när jag hade en smärtfri dag senast. Magsmärtor alltså, IBS-magen. Jag somnar med smärtan, vaknar med smärtan och den ger sig inte vad jag än gör. Värmekudden lindrar, men inte lika bra som tidigare. Jag är konstant uppblåst och har till och med gjort ett graviditetstest för att verkligen vara säker på att jag inte är gravid, men nej, den här gången är det bara gaser. Inte så bara heller för den delen, känner att magsmärtorna börjar påverka mig igen efter några år där jag kunnat ”leva med smärtan”. Jag känner mig deppig och inte alls bekväm med min kropp. Vill helst inte ha jeans som klämmer åt på magen och känner mig extra orolig inför sociala sammanhang (då blir smärtan ofta värre för mig).

Jag ska försöka köra en omgång lchf för att se om det kanske kan hjälpa, jag känner mig helt desperat så är därför ganska taggad inför lchf. Att gå runt med ont i magen dygnet runt är verkligen jobbigt, och det blir som en ond spiral när oron inför smärtan leder till mer smärta.

6 reaktioner på ”Jag blir galen

  1. Är övertygad om att lchf är grejen för dig! Jag blir lika övertygad varje gång jag ätit kolhydrater och återgår till det ”normala”, magen blir verkligen helt lugn, och platt..

Kommentera

