Sådär ja

Nu har jag ätit lchf i 48 timmar, och redan igår morse hade smärtan i magen försvunnit och magen var betydligt mindre svullen. Det är bra att den blir lite mindre, för då kan jag se vad som är IBS-mage och vad som är spår efter sommarens alla söta synder. Borde äta lchf för att bli av med det där, trivs verkligen inte med det… Ja, lchf i 48 timmar, med undantag för Js hittills kanske godaste surdegsbröd. Det var så gott så jag var tvungen att äta av det, men det gick bra, ingen svullen mage. Snart kommer svärföräldrarna hit på fika, och J har bakat kakor åt mig som jag kan äta när de andra smaskar pumpapaj. Det är det där med fika som jag har svårast för. Kakor och bullar och bakelser är min akilleshäl, kan inte stå emot när det bjuds på det. Och sköter jag mig i övrigt kan jag ju faktiskt unna mig det när det bjuds på det, måste bara forsätta såhär nu som jag börjat, även imorgon när det är måndag och grå vardag igen. Det är på vardagskvällarna jag trillar dit, äh jag är värd en bulle nu, eller resterna från lördagsgodiset. Aj aj aj.

Gött att smärtan är borta för tillfället iallafall, känner mig så fri!

Kommentera

