Ibland måste det göras

Idag har jag varit ganska stressad pga haft många måsten; lämnat barn på föris, stressat hem och panikdiskat lite, stressat till optikern för utprovning av nya linser, köpt vinterskor till barnet och sedan stressat hem igen, läst vetenskapliga artiklar som en galning och fått slå upp var och varannat ord för att jag inte förstått, skrivit introduktion till en av tre arbeten, googlat och läst ännu fler artiklar, läst studiehandledning och åhörarkopior och blivit förvirrad.

Nu ska jag snart avsluta dagens stress, och hämta Äpplet på föris. Sedan ska vi ta tunnelbanan till E och H för att tanka lite ny energi inför morgondagens måsten. Ibland måste man helt enkelt göra något man verkligen vill, för att orka med att göra alla måsten. Även om måste-grejerna blir lite lidande och kanske behöver stressas på lite till, så är det värt det. Jag känner lite att jag ”unnar mig” för sällan att träffa människor jag vill träffa, och bara fokuserar på det som måste göras. Kommer på att jag inte träffat vissa på flera veckor, bara för att livet varit fullproppat av måste måste måste. Nu ska det alltså bli skönt med lite lek och prat och umgänge med gravidmage. Yes!

Kommentera

