Mysfika+bebisdags

Imorse efter förislämningen, gick jag till Alvik och mötte upp min extremt höggravida vän E för att tillsammans åka in till Fridhemsplan och fika på Petite France. Otroligt lyxigt för oss att få fika utan två galna barn som behöver uppmärksamhet. Om bara någon vecka finns alltså en alldeles ny bebis i deras familj, och jag måste erkänna att det finns en ganska så stor längtan i mig efter ett barn till. Dock är det lite för tidigt än, jag tror vi behöver hämta oss från chocken som första året innebar för oss. Äpplet var kanske inte det enklaste spädbarnet världen upplevt, om vi säger så. Gillade att hänga med oss, helt enkelt, dygnet runt.

Iallafall så är vi lite jour här, för att ta hand om lille herr H när det är dags för förlossning. Om inte farmor och farfar hunnit upp innan. Det känns fint att få vara jour, även om det förstås innebär lite fix med två förislämningar och sömn för två galna ungar. Men det känns ändå bra att det är just vi som får förtroendet, och jag hoppas förstås lite på att den lilla människan vill titta ut snart så att vi hinner få vara med på ett hörn av den här fantastiska händelsen i deras liv. Annars får vi ju såklart träffas snart ändå, men ändå 🙂 Är så glad för deras skull, det är så häftigt allt detta! Tänk att snart få bebisgosa igen, dör av längt.

2 reaktioner på ”Mysfika+bebisdags

  1. Tack för mycket mysig (och lugn!) fika igår. Så glad att ni finns, nu känns det helt ok om Norpan bestämmer sig för att titta ut i förtid! Puss!

Kommentera

