Äntligen helg

Efter tre nätter och fyra långa dagar i Uppsala, är jag äntligen hemma i Stockholm igen. Lyckan var total igår kväll när jag möttes av en strålande glad Peppla som kom springande mot mig med världens största leende. Vi kramades jättelänge, och hon babblade om mamma och äpplen hela tiden och skulle visa en massa grejer i lägenheten. Jag hade kunnat somna när E somnade vid 20, men höll ut till 21.50 då jag och J bara inte orkade hålla oss vakna längre. Minns knappt att jag lade mig i sängen faktiskt, har nog inte varit såhär trött sedan den första tiden med E. 05.15-morgnar och sjuksköterskedagar gör mig totalt slut som människa.

Ikväll ska vi till lilla baby O och mysa med hela stora nyblivna tvåbarnsfamiljen. Kanske heter baby O baby S nu? Spännande! Vi ska laga mat till dem, det känns som att det kan vara skönt när de plötsligt har två barn att ta hand om.
ÅH att det är helg!

Kommentera

