Le weekend

Den här helgen har fortsatt på temat ”Livskris”, men trots det har den ändå varit fin. I lördags vaknade Äpplet redan vid sju, men då gick hon och J upp och lät mig ligga kvar under täcket, och vid 8.15 blev jag väckt av att J viskade i mitt öra att sconesen var färdiga och att kaffepannan stod laddad på spisen. Kanske grät jag några lyckotårar då…

På lördag eftermiddag fick vi gosa bebis och umgås med vänner. Äpplet och H lekte tills de blev alldeles svettiga och sprang tillslut omkring nakna i lägenheten och var supersöta. Igår hade vi gudmor R över på mysfika, lyxfika eftersom hon stod för själva fikatillbehöret i form av blåbärspaj. På kvällen åt vi kycklinggryta och intensivgosade innan Äpplet däckade vid 20.30.

Livskrisen ja, vi stöter och blöter olika alternativ. Analyserar flytten till Stockholm om igen och ångrar oss lite samtidigt som vi inte gör det, för det är ju ändå himla fint att bo såhär nära några av våra närmsta vänner. Men stressen, klaustrofobin och de långa avstånden till allt gör det nästan omöjligt att bo kvar här. Jag vet inte… Eller så vet jag precis.

7 reaktioner på ”Le weekend

  1. Det låter nästan som att du vet, tycker jag nog. Kan bara konstatera att jag aldrig upplever Stockholm som stressigt, klaustrofobiskt eller med långa avstånd. Och därför är det väl rätt för mig att bo här, men nog fel för dig? Kram.

    • Ja, så är det nog. Jag tror att vi kanske upplevt Stockholm som mindre stressigt om vi bott här innan Äpplet kom. Nu tänker vi lite annorlunda, sätter större värde på andra saker i livet. Kanske hade vi trivts bättre om vi bott mitt i stan, men det har vi ju inte råd med. Kram!

  2. Låter jobbigt. Lyssna på magkänslan, den är ju oftast riktigt klok innan hjärnan lägger sig i och ska överarbeta allt tänkande.

Kommentera

