Trött sskstudent

Ikväll har jag haft två egna patienter. Det är egentligen inte så självständigt, men det känns mkt stort och stressigt ändå… Har haft ganska mycket, plus en ibs-mage och galen längtan efter J och E. Och plus att vi fick in en patient där allt var så otroligt tragiskt… Det satte sig i min hjärna och gnagde hela kvällen. Det här jobbet alltså, ibland undrar jag hur jag ska orka med allt det där tunga… Nu är klockan 23, och jag ska upp 05.15 för ett dagpass, så jag gör väl bäst i att försöka sova. Jag vet ju vad mina drömmar kommer att handla om iallafall; dropp dit, tabletter hit, injektion där, läkare som tjatar och dokumentation som inte hinns med. Gonatt.

Kommentera

