Motgångar

Det är 5 dagar kvar till tentan, och jag har mer eller mindre gett upp hoppet om att få godkänt. Natten till i fredags fick jag ögoninflammation, från Äpplet, som fick det natten till annandagen. Absolut oundvikligt antar jag, att inte få det med tanke på hur nära vi är varandra, när vi sover och så. Men den här lilla inflammationen som sagt, gör hela tentapluggandet lite jobbigare. Jag kan inte ha linser utan tvingas till glasögonen, som jag får hysterisk huvudvärk av, och mina gamla ”läsglasögon” ligger hemma i Bromma förstås, vi är i Västerås. Och med ögonen fulla av var hade det varit jobbigt ändå. Plus att förkylningen som jag hade innan ögoninflammationen hänger kvar, vilket betyder småont i halsen, tät näsa och värk i kroppen. Utmärkta förutsättningar för tentaplugg alltså, eller inte.

Jag vet att det är dumt att ställa in sig på att inte klara den, självklart kommer jag att göra mitt bästa på fredag och svara så gott jag kan. Men jag kommer inte att bli varken förvånad eller besviken när resultatet kommer… Eller, kanske lite, men det kommer ju inte komma som en överraskning om det går åt skogen 😛

Tycker enormt synd om mig själv iallafall, för imorgon är det ju nyår och vi ska på middag/fest. Vet inte om mina igenvarade ögon matchar min övriga nyårsoutfit så bra? Suck och depp. Vill mest bara krypa under täcket och stanna där. Har lite hopp om att svullnaden kanske lägger sig tills imorgon, så jag slipper ”har-inte-sovit-på-hundra-år-looken”.

En reaktion på ”Motgångar

Kommentera

