Gå vidare?

Det är många bloggare som jag läser som väljer att antingen sluta blogga helt eller ta en paus. Många bloggar inte lika mycket som förut, utan använder mer Instagram eller Twitter. Jag känner mig personligen ganska trött på min blogg, jag försöker få ihop intressanta inlägg om viktiga saker som jag engagerar mig i, men det känns som att jag inte riktigt lyckas och så får jag ganska lite respons på det. Då blir det lite tråkigt, jag menar, om jag skriver om något som faktiskt engagerar mig, då vill jag ha svar, på något sätt. Samtidigt skriver jag så himla spretigt och i perioder, så jag inser att det är helt omöjligt för mig att lyckas få fler läsare till min lilla blogg. Och självklart skriver jag ju mycket för min egen del, men då är frågan om jag kan skriva någonannanstans, och vara ännu mer detaljerad om Äpplets utveckling till exempel.

Jag funderar på att starta en liten blogg med ekologiskt fokus. Jag tänker eko just nu, varje dag tänker jag på hur jag ska kunna vara ännu mer ekologisk i livet. Kanske gör jag det. Kanske gör jag inte det, utan fortsätter här, eller slutar helt. Det blir alltid såhär mellan mig och min blogg, jag växer ur den, kan man säga.

5 reaktioner på ”Gå vidare?

  1. Jag har också funderat en del över min blogg. Fr ett tag sen kände jag mig så trött på den och var redo att lägga ner, men nu känns det plötsligt roligt igen. Får se hur länge det håller i sig. Men starta en eko-blogg om det är det du brinner för, jag läser den gärna!

    • Ja, det var tomt hos dig ett tag men nu kör du på igen, jag gillart! Så du vet 🙂 Tack Fifi, då har jag åtminstone en läsare, hihi!

  2. Hej Lina,
    det beror ju lite på syftet, om du bryr dig om vilken publik du har och hur många det är som följer din blogg.
    Din idé med eko tema är säkert mycket intressant och kan locka till sig läsare som är intresserade av det ämnet.
    Om du vill minnas olika stunder med ditt barn och hur det utvecklas tycker jag personligen att blogg är ett utmärkt medel. Även om du skriver spretigt och oregelbundet så skriver du kanske då du känner att du har något att säga och önskar att gå tillbaka till senare. Perfekt att lägga till roliga och minnesvärda bilder även på en blogg.
    Så känn efter vad du har för syfte och jobba dig fram mot en lösning 😉
    Lycka till!

    • Ja det är klart, jag har nog ingen stadig publik direkt och jag orkar inte uppdatera varje dag för att hålla bloggen aktiv som man nog bör om man vill ha månbga läsare. Inte för att det är mitt främsta mål, men det är alltid roligt med lite respons. Tack!

  3. Förstår vad du menar. Jag orkar aldrig skriva de där inläggen om sånt jag tycker är viktigt och jag önskar jag var en sån som kunde skriva kul och spännande om min vardag men har varken talang, tid eller ork till det. Jag gillar att läsa din blogg eftersom det är mkt jag kan relatera till och hoppas att du fortsätter blogga i någon form 🙂

Kommentera

