Typiskt måndag?

Varning för mycket negativt blogginlägg.

En måndagsdeppvåg sköljde över mig nu när jag klev innanför dörren hemma, efter en tur och retur Uppsala med värdelös föreläsning och snöfall på vägen hem. När jag kom hem låg en räkning på hallmattan, en missad sådan, alltså med påminnelseavgift och det är ju bara så himla onödigt. När jag skulle flytta på min fina kaffekanna från Gustavsberg som stod på köksbordet, råkade jag tappa locket mitt i bordsskivan och såklart gick den sönder *snyftochsnörvel*. Så nu känner jag mig alldeles matt i kroppen och den här sista terminen känns plötsligt som att bestiga ett väldigt högt berg. Det är så mycket jag ska klara av innan juni. Fick tillbaks tentan jag såklart körde på, den jag skrev för exakt en månad sen ni vet, när jag på upploppet av tentpluggandet drabbades av ögoninflammation och inte kunde läsa… Ja, den körde jag på med 5,25 poängs marginal. Och det var ju självklart helt väntat, men ändå, ytterligare en sak att planera in under den här våren. Hinna plugga till den, hinna allt annat skolarbete under tiden också.

Det är så himla tungt det här att behöva planera varje vecka liksom minutiöst för att få det att gå ihop. Jag lyckas verkligen inte för jag har noll disciplin, vilket gör att jag såklart sitter och får plugga i sista minuten på allt. Mer planering alltså… Jag orkar liksom inte mer snart nu. Vill bara att det ska bli juni så jag får slippa plugga, är så sanslöst trött på alltihop. Näe, nu ska jag tröstäta kakor till kaffet, det är jag fasikenimig värd.

2 reaktioner på ”Typiskt måndag?

  1. Du låter som mina gymnasieelever 🙂 Det är svårt att peppa men försök hela tiden tänka att du gör ju det här för att nå ditt mål. Det är tufft och många hinder i vägen men tillslut kommer du bli belönad med en färdig examen! Om du ska plugga hemma, när är du mest effektiv/piggast? Gör det tyngsta/tråkigaste då. Som du säger är planering viktigt men ännu viktigare är ju att följa planeringen sen…och glöm inte att planera in när du INTE ska plugga också. Du kommer fixa detta galant, heja dig!

    • Åh, vad deprimerande! Det är så mycket tuffare att plugga med barn och att pendla än vad jag trodde, är nog därför allt känns lite tyngre än tidigare. Ska verkligen ta till mig dina tips, tack så mycket! 🙂

Kommentera

