Saker jag är arg på just nu

Jag är så arg hela tiden just nu. Det finns så mycket att vara arg och irriterad över i världen just nu. Jag känner att jag måste lista vad jag är arg på, för att få struktur på ilskan på något vis.

– Att det finns så jäklarns mycket plast omkring oss, och att det finns så få bra alternativ till all denna plast.

– Att det finns så mycket hat mot kvinnor, homosexuella, muslimer etc just nu, och att jag oroar mig för att vissa i min bekantskapskrets kanske sympatiserar med många av de som hatar. Det gör mig rädd, och får mig att vilja säga upp kontakten med de här människorna för gott, men det är lättare sagt än gjort.

– Att Arktis och Antarktis smälter! Herregud. Och att programledarna i Morgonpasset häromdagen erkände att de typ inte källsorterar och inte heller direkt kände någon annan som gjorde det heller. Va?! Jag blev så himla förvånad, det trodde jag alla gjorde. Jag menar, åtminstone liksom glas, metall, miljöfarligt och sånt? Eller?

– Att folk kan bli så arga över att ordet ”hen” används.

– Att de som sitter högst upp och bestämmer över våra sjukhus verkar vara så totalt verklighetsfrånvända. Hallå, det ligger patienter i korridoren på ihopställda stolar pga platsbrist och personalen hinner inte kissa, och ni vill minska ner på personalstyrkan och antalet platser på avdelningarna?! Det låter ju som en smart lösning på problemen.

Har jag glömt något? Ja, garanterat. Återkommer.

Kommentera

